UtbildningDirekt använder sig av cookies för att förbättra din användarupplevelse.
Jag har förstått
Vad är cookies?

Gästen i fokus

VisitaAkademin


Kort om utbildningen

Längd: 1 dag
Pris: fr. 2 900:- exkl. moms
Arrangör: VisitaAkademin

Anmäl intresse
                

Kursbeskrivning


I utbildningen ”Gästen i fokus” lär vi oss grunden i hur vi på bästa sätt ska bemöta våra gäster och vilken avgörande roll vi säljare har i mötet. Vår attityd och vårt sätt att bemöta gästen är avgörande för företagets lönsamhet. Under förmiddagen fokuserar vi enbart på själva mötet med gästen och vad vi behöver tänka på för att bli framgångsrika servicegivare. Under eftermiddagen fokuserar vi på hur vi får missnöjda gäster att bli nöjda gäster samt hur vi ska lyckas med en lönsam omsorgsförsäljning. Vad är det som gör att vi har lättare att sälja till vissa gäster och svårare till andra? Vad behöver vi ha för kunskap, och vilka egenskaper krävs för att bli en riktigt bra säljare?


Delar ur innehållet:

  • De mjuka värdenas betydelse
  • Din attityd i mötet med gäst
  • Våra värderingar, visioner, varumärkets önskade position och hur vi når dit
  • Kommunikation
  • Servicetrappans alla steg
  • Gästpsykologin- vem är min gäst
  • Lönsam omsorgsförsäljning
  • Hur gör man en riktig behovsanalys
  • Idéförsäljning – öka försäljningen
  • Hantera invändningar & missnöje i gästmötet
  • Konfliktlösning
Kurslängd: 1 dag, kl. 09 - 16.

Kursledare: StigFram 

Kursmål


Skapa en förståelse för värdet av excellent service samt insikt och kunskap i såväl gästpsykologi som idéförsäljning.

För vem


Frontpersonal inom besöksnäringen.Inga förkunskaper krävs.

Om arrangören



VisitaAkademin

Visita är bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar mer än 4 600 medlemsföretag med över 6 500 verksamheter, främst hotell, restauranger, caféer, nöjesrestauranger, cateringföretag, konferensanläggningar, spa, campingföretag, vandrarhem, skidanläggningar, nöjes- och djurparker, turistbyråer, turist- och eventföretag.

Som branschorganisation hjälper Visita företagen att växa och utvecklas och är besöksnäringens företrädare i politiska frågor. Som arbetsgivarorganisation ger Visita företagen råd och stöd i arbetsgivarfrågor och i förhandlingar med våra fackliga motparter. Visita tecknar branschens kollektivavtal och är en medlemsorganisation i Svenskt Näringsliv.

Visita arbetar för att lagar, regler och affärsvillkor ska utformas så att näringen ges ännu bättre möjlighet att inta en väl framskjuten position i Sverige och internationellt, så att vi i ännu högre grad kan bidra till ökad tillväxt och nya jobb.

Kontakt

+46 8 762 74 00

www.visitaakademin.se

Sveavägen 25
103 69 Stockholm Sverige

Intresseanmälan

Skicka en intresseanmälan för Gästen i fokus