Längd:
2 dagar Pris:
fr. 15 450:- exkl. moms Ort:
Stockholm Arrangör: Roda Utbildning
Kan företagsanpassas
Den här kursen kan företagsanpassas, skicka en intresseanmälan för att få en offert
Anmäl intresse
Vi lär dig att göra svåra samtal till din bästa sida!
Under utbildningen lär vi dig att hantera de svåra samtalet på bästa sätt utan att förvärra situationen eller skapa konflikt. Vi gör dig väl medveten om ditt eget agerande och ger dig insikt och förståelse för medarbetarens reaktion.
Vi lär dig att genomföra personalsamtal med lätthet. Samtalet blir ditt mest användbara redskap för att utveckla personalen och enkelt lösa konflikter och problem innan de sväller över. Vi lär dig handskas med olika samtalsmodeller och hur samtalets innehåll och samtalsprocessen samverkar.
Din roll som samtalsledare
Redan dagen efter kursen hanterar du rollen som samtalsledare på bästa sätt. Du har nu kunskap om vad som är viktigt att tänka på under det viktiga samtalet, hur du förbereder, genomför, hanterar reaktioner genom frågetekniker, lyssnar och hur du tar emot relevant feedback.
Efter utbildningen är du tryggare i din roll och har fått många praktiska färdigheter för att hantera besvärliga situationer och personer.
Kursmål
Kursens innehåll
Svåra samtal
Samtalsledare
Konfliktsamtal
Säga ifrån och sätta gränser
Genomföra samtalet
Reaktioner vid konflikter
Hur reagerar du vid kriser och konflikter?
Lär dig hantera kriser och konflikter
Meddela olika former av beslut
Uppföljning
Övningar i grupp med utbildaren som handledare
Kursintyg
Efter genomförd utbildning erhåller du ett diplom.
För vem
Den här kursen passar dig!
Denna utbildning riktar sig till dig som är VD, chef, mellanchef, projektledare, områdesansvarig, personalansvarig eller har personalkontakt i någon form.