UtbildningDirekt använder sig av cookies för att förbättra din användarupplevelse.
Jag har förstått
Vad är cookies?

Revenue Management för hotellchefer

VisitaAkademin


Kort om utbildningen

Längd: 1 dag
Pris: fr. 2 600:- exkl. moms
Arrangör: VisitaAkademin

Anmäl intresse
Revenue Management innebär att sälja rätt rum, till rätt gäst/kund, till rätt pris vid rätt tillfälle. Målet är att öka hotellets lönsamhet. Många hotell tillämpar idag Revenue Management. De flesta Revenue Managers saknar starkt stöd för sitt arbete hos sina chefer till följd av att många chefer inte har tillräcklig kunskap om Revenue Management. Mer kunskap hos högre chefer skulle öka intäkterna och hotellens lönsamhet. Därför är just den här kursen skräddarsydd för hotellchefer/hotelldirektörer eller motsvarande höga chefer inom hotell.

Kursbeskrivning


Revenue Management innebär att sälja rätt rum, till rätt gäst/kund, till rätt pris vid rätt tillfälle. Målet är att öka hotellets lönsamhet. Många hotell tillämpar idag Revenue Management och många hotell har en eller flera Revenue Managers som ser till att hotellet hela tiden får maximala intäkter på sin lokala marknad. De flesta Revenue Managers saknar starkt stöd för sitt arbete hos sina chefer till följd av att många chefer inte har tillräcklig kunskap om Revenue Management. Mer kunskap hos högre chefer skulle öka intäkterna och hotellens lönsamhet. Därför är just den här kursen skräddarsydd för hotellchefer/hotelldirektörer eller motsvarande höga chefer inom hotell.

Varför ska du gå kursen?
Numera beror framgången i ett hotell på hur väl hotellets ledning kan maximera intäkterna. Du som ledare bör hålla dig uppdaterad på vad som händer inom Revenue Management för att vara ett bra bollplank till din Revenue Manager, försäljningschef, marknadschef och andra befattningshavare som ser till att hotellrummen säljs på marknaden.

Innehåll
- Introduktion till Revenue Management
- De fem viktigaste faktorerna för att lyckas
- Nyckeltal för att mäta framgången för ett hotell
- Olika strategier för att vinna över konkurrenterna
- Distribution av sina hotellrum i olika kanaler
- IT-lösningar för att effektivisera arbetet

Kursmål
Syftet är att ge hotellchefer/hotelldirektörer allmän kunskap om Revenue Management samt praktiska exempel på vad man kan göra för att öka sina intäkter.

Målgrupp

Den här kursen vänder sig till hotellchefer/hotelldirektörer eller motsvarande befattningar inom hotell som vill få en allmän kunskap om Revenue Management.

Kursledare
Föreläsare är Anders Johansson, konsult inom Revenue Management, lärare och kursansvarig för bl.a. teknologi och Revenue Management vid hotellmanagement i Grythyttan samt tidigare VD på Nordic Hotels i Stockholm.

Kurslängd
1 dag


I priset ingår kursmaterial, lunch samt för- och eftermiddagskaffe

Kursmål


Syftet är att ge hotellchefer/hotelldirektörer allmän kunskap om Revenue Management samt praktiska exempel på vad man kan göra för att öka sina intäkter.

För vem


Den här kursen vänder sig till hotellchefer/hotelldirektörer eller motsvarande befattningar inom hotell som vill få en allmän kunskap om Revenue Management.

Om arrangören



VisitaAkademin

Visita är bransch- och arbetsgivarorganisation för den svenska besöksnäringen. Visita samlar mer än 4 600 medlemsföretag med över 6 500 verksamheter, främst hotell, restauranger, caféer, nöjesrestauranger, cateringföretag, konferensanläggningar, spa, campingföretag, vandrarhem, skidanläggningar, nöjes- och djurparker, turistbyråer, turist- och eventföretag.

Som branschorganisation hjälper Visita företagen att växa och utvecklas och är besöksnäringens företrädare i politiska frågor. Som arbetsgivarorganisation ger Visita företagen råd och stöd i arbetsgivarfrågor och i förhandlingar med våra fackliga motparter. Visita tecknar branschens kollektivavtal och är en medlemsorganisation i Svenskt Näringsliv.

Visita arbetar för att lagar, regler och affärsvillkor ska utformas så att näringen ges ännu bättre möjlighet att inta en väl framskjuten position i Sverige och internationellt, så att vi i ännu högre grad kan bidra till ökad tillväxt och nya jobb.

Kontakt

+46 8 762 74 00

www.visitaakademin.se

Sveavägen 25
103 69 Stockholm Sverige

Intresseanmälan

Skicka en intresseanmälan för Revenue Management för hotellchefer