Varför ska du gå kursen?
Numera beror framgången i ett hotell på hur väl hotellets ledning kan maximera intäkterna. Du som ledare bör hålla dig uppdaterad på vad som händer inom Revenue Management för att vara ett bra bollplank till din Revenue Manager, försäljningschef, marknadschef och andra befattningshavare som ser till att hotellrummen säljs på marknaden.
Innehåll
- Introduktion till Revenue Management
- De fem viktigaste faktorerna för att lyckas
- Nyckeltal för att mäta framgången för ett hotell
- Olika strategier för att vinna över konkurrenterna
- Distribution av sina hotellrum i olika kanaler
- IT-lösningar för att effektivisera arbetet
Kursmål
Syftet är att ge hotellchefer/hotelldirektörer allmän kunskap om Revenue Management samt praktiska exempel på vad man kan göra för att öka sina intäkter.
Målgrupp
Den här kursen vänder sig till hotellchefer/hotelldirektörer eller motsvarande befattningar inom hotell som vill få en allmän kunskap om Revenue Management.
Kursledare
Föreläsare är Anders Johansson, konsult inom Revenue Management, lärare och kursansvarig för bl.a. teknologi och Revenue Management vid hotellmanagement i Grythyttan samt tidigare VD på Nordic Hotels i Stockholm.
Kurslängd
1 dag
I priset ingår kursmaterial, lunch samt för- och eftermiddagskaffe