Utbildningen är framtagen i samråd med Visitas Turistbyråråd samt Stockholm Visitors Board.
Utbildningen skapar förutsättningar för ett gott värdskap och en jämn servicenivå på Sveriges turistbyråer och turistföretag, vilket på sikt gynnar hela besöksnäringen.
Innehåll
-Turismens betydelse och förutsättningar i Sverige
-Insikt i de krav som definieras av turistbyråauktorisationen
-Nationell och internationell marknadsföring av Sverige
-Viktiga framgångsfaktorer för turistbyråer och turistinformation
-Säljande service och värdskap
Kursmål
Målsättningen är att kvalitetssäkra, utveckla och säkerställa kompetensen hos medarbetare som arbetar med turistisk informationsverksamhet och utveckling av denna. På sikt är målsättningen att alla medarbetare på turistbyråerna i Sverige ska ha genomgått grundutbildningen.
Målgrupp
Kursen vänder sig främst till medarbetare på turistbyråer som söker en grundutbildning.
Kursledare
Sabine Dubreuil eller Anneli Åman
Kursinformation
Endagskurs mellan kl. 10.00 – 17.00
Kursen ges i föreläsningsform och gruppdiskussion. Vid intresse, skicka förfrågan till Virpi Hagberg, v.hagberg@visita.se
Sista anmälningsdag
30 dagar före kurstillfälle
I mån av plats beviljas senare anmälningar.
I priset ingår kursmaterial, lunch och kaffe.